07 mars 2017

I love my hobby!

Kan inte förstå hur jag har klarat mig utan mina symaskiner i flera år. Eller de har ju nog funnits nära till egentligen, men bortpackade i ett skåp. I och för sig var det kanske enda sättet att klara av en vidareutbildning för just nu är det så roligt att sy så jag vet inte hur jag skulle kunna motivera mig till att läsa vetenskapliga artiklar istället. Egentligen lämnade ett projekt på hälft, en artikel är ännu halvfärdig om ens det, men jag har många år av sömnad att ta igen så den får vänta.


Sommarklänning till dottern. Tyget har väntat i skåpet i åratal. Mönster omgjort från Ottobre.


Byxor med volang på fickorna, mönster från miiinullekko.blogspot.fi


Volangblus till dottern, mönster från Ottobre. 


Tunika till dottern, mönster från Ottobre.


Sommar-outfit till dottern med capri-leggings och tunika från Ottobre


Onepiece till dockorna. Beställde dragkedjor från wish och de var riktigt fina! Tackar syrran för tygerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar