19 februari 2017

Nya ideér och inspiration!

På senaste tiden har jag gått med i två nya grupper på Facebook, en finsk och en svensk grupp som i stort sett handlar enbart om sömnad. Och liksom Virka-gruppen är dessa grupper fyllda med inspiration, folk gör så himla fina saker och sätter upp bilder på vad de gjort. Till exempel har det varit syfestival i Stockholm denna helg och folk har postat bilder på alla jättefina tyger de handlat, så någon gång i framtiden ska jag minsann också gå på sy-festival! 

Nya tekniker har jag också blivit tipsad om och med lite hjälp från Google hittade jag både instruktioner hur man ska göra och fick material beställt för att själv prova vinyl-tryck. Proffsen har en maskin som skär till plasten från bilder på datorn, men jag får nog klara mig med papper, penna, sax och tejp ett tag. Har också tänkt testa om det går att använda Big-shoten. Mera om det nästa gång.


En klänning till dottern, mönster från Ottobre, tyg från Ahkeraliisa i grannbyn.

Po-dräkt i college.
Tyg från Ahkeraliisa och reflextyget samma som till reflexvästarna i förra inlägget,
mönster omgjort och förstorat från Ottobre.
Fick till slut antennen att stå rakt upp då huvan är på m.hj.a kraftigt limtyg från Eurokangas,
har fodrat den efter att denna bild togs. Tips hur jag skulle göra fick jag från den finska gruppen på FB.

Också dockorna har fått lite nya kläder.., har inte hunnit fotografera dem innan de "försvunnit".
Här tackar jag syrran för en kasse tygbitar som har räckt till både det ena och det andra!

Tunika till sommaren, mönster omgjort från Ottobre och tyget från Ahkeraliisa.
En lugn stund med maskinparken i mitt pysselrum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar