01 april 2012

Nät-shoppa

Jag fattar inte hur folk (läs jag) klarade av en värld utan internet. För jag hann leva rätt länge i den världen då internet helt enkelt inte fanns. Visst gick det bra då, man hade ju ingen aning om vad man missade.
Vadan nu dessa tankar? Jag har ett litet sömnadsprojekt jag har börjat på och för att överhuvudtaget ha kunnat komma på tanken har jag googlat - hittat mönster som jag beställt på nätet, och nu håller jag på att leta tyg, knappar och tillbehör. I Finland, Sverige, Tyskland och England. För i tygaffärerna i stan fanns ju absolut ingenting som ens lite liknar det jag söker. Vilket innebär att hela projektet hade varit helt otänkbart för 15 år sedan.
För att inte tala om alla pärlor och kort-pysselgrejer jag beställt på nätet de senaste åren. Utbudet här i stan är faktiskt väldigt uselt då man tänker på saken.


Jag googlar vidare och hoppas jag ska hitta det jag söker någonstans i världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar