11 november 2017

På uppdrag av en mönsterskapare...

Råkade se ett inlägg på Facebook där en av mina favoritmönsterskapare sökte sömmerskor som kunde tänka sig att hjälpa henne att sy hennes mönster och sen ta bilder av det man sytt. Jag anmälde mig som frivillig tillsammans med massvis med andra och jag trodde inte mina ögon då jag plötsligt fick en förfrågan om jag ville vara med! Självklart ville jag det! 
Fick ett härligt klänningsmönster att gå lös på denna vecka och göra mitt bästa av vilket resulterade i en peplum-topp och en klänning. 
Peplum är nog inte riktigt min grej.., men till den fanns det nästan tyg till hemma. Ett snabbt besök till lokala tygaffären Ahkera Liisa och det var fixat tillsammans med ett från Verson Puoti som jag fick i somras i deras Kuhan pussitin; en slags grisen i säcken-påse som alltså kan innehålla vad som helst.


Klänningar i alla dess former har jag en förkärlek till, ju finare desto intressantare... Mönstret från Made By Runi är så mångsidigt så det var jättesvårt att veta hurudan klänning jag skulle göra. Var först inne på en halvcirkelkjol och empire-skärning, men en natt slog det mig att jag ju har en tyllkjol jag sydde i somras som säkert kunde göra den extra fin om jag gjorde den lång och med skärningen i midjan. Tyg som skulle räcka fanns inte i mitt "lilla" lager så det blev att hastigt börja höra sig för varifrån man snabbt kunde få tag på något passande. På Verson Puoti hade de lämpligt postningsdag på tisdag och paketet kunde hämtas ut på onsdag eftermiddag. Som tur; för det var ju där jag hittade tyget som var så gräslig färg och absolut inte alls jag så jag älskade det så fort jag såg det! 



Äntligen lite snurr åt mig själv också!

Nu hoppas jag att jag också får fler uppdrag för detta var jättekul! #MadeByRuni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar