16 november 2016

Tillbaks till pysslandet!

Efter ett år med jobb till en början, vårdledighet och diverse slutarbeten, projektarbeten som sist och slutligen ledde till en examen har jag småningom börjat varva ner igen. Njuter av att leka med Lego, läsa böcker och sjunga här hemma om dagarna med vår lilla dotter som snart blir 2 år.
Det har kliat i pysselfingrarna mest hela tiden, speciellt då tiden helt enkelt inte fanns och nu har jag tagit fram virknålarna igen och har lite andra projekt på gång också.

Ett är att inreda ett dockskåp av en gammal IKEA-skohylla som inte längre var i användning här hos oss. Maken skötte grovsnickrandet och jag resten. Lite i taget tills det förhoppningsvis blir klart en vacker dag.

Ljuskrona till vardagsrummet

Under arbetets gång...

Och virknålen var det första jag tog fram.., en ny mössa :-) Garn från Drops och mönster från repeat crafter me-bloggen.


Nu ska jag fortsätta med virkandet så nästa projekt blir klart någon gång innan den hinner bli för liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar