16 juli 2015

Mitten på juli...

...och vi väntar ännu på sommarvärmen och solen. Fortfarande är det mest mulet, regnigt och framför allt kallt.  Inte direkt som ifjol då det var för varmt för att vara ute vissa dagar. Luftvärmepumpen vi skaffade för att kyla ner ifjol används för uppvärmning denna sommar.
Mitt första fadderbarn blev konfirmerat i söndags och sådana dagar börjar man känna sig lite gammal. Som tur gick känslan hastigt över.


Ovan hennes kort. Kort-verkstaden har varit stängd sedan i februari och också nu var det lite bråttom då assistenten var med och plockade ur diverse kassar med tyg i pysselrummet då kortet skulle tillverkas.
Lyckades virka en uggle-mobil till vagnen vid sommarstugan också tidigare i sommar. Garn från Drops; merino-extrafine, mönster från Skapa och inreda-bloggen. Skulle använda upp restgarner från den kommande filten, men som vanligt tog garnet slut mitt i en uggla och det blev en tur till stan för att köpa mer. Och då jag kom hem hittade jag ett extra nystan jag köpt förut av just rätt färg undanstoppat...




Innan vägrenarna klipptes...



Den här bilden blev ju lite kul. Dessutom ligger han ovanpå en fiske-drags-låda...

Vi hoppas värmen och solen kommer ännu i sommar. Ha det så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar