01 december 2014

Full fart i tomteverkstaden!

Har pysslat hela helgen och börjar ha en del nya alster till julmarknaden på lördag: Kvinnornas julmässa, på fd. Handelsläroverket på Krutkällavägen i Vasa kl 10-15, Välkomna! Tänkte rea ut tidigare gjorda smycken, kransar och julkort. Behöver mera rum för allt mitt nyinköpta garn. Och för alla bestick, verktyg och apparater jag köpt under året som gått efter bestick-smyckeskursen i våras. Har gjort en del bestick-armband nu i helgen, men jag tror jag pantar en stund på bilder av dem. Här kommer istället en del av mina virkade alster. Ska se om jag ännu får klart den sjal jag håller på med nu innan lördag...

Snäckskalssjal, mönster från FB-gruppen Virka mera, garn från Novita

Reflex-uggla

Reflex-uggla, mönster från bautawitch.se

Reflexuggla

Blombörs, mönster från bautawitch.se

Uggle-börs, mönster på mormorsrutan från TheHatandI på Etsy.com

Nät-sjal, garn från Drops, Big Merino

Grod-börs, mönster på mormorsrutan från TheHatandI på etsy.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar