06 april 2014

Kursdag 2

Eller egentligen var det den tredje och sista kursdagen igår, om man räknar med teorikvällen också. Ringar stod på schemat och jag började på friskt med en antik äkta silverring jag ropat in på Tradera och som kommit med posten från vårt västra grannland. Efter två timmars försiktigt hamrande och tre upphettningar hade den brustit på två ställen och jag var enbart deprimerad. De lär inte ska gå sönder. Men det gjorde den. Slutresultatet blev allt annat än godkänt - åtminstone i mina egna ögon. Och den blev ju bara mindre och mindre vart efter delar föll bort så nu sitter den på lillfingret och är av en helt annan modell än vad som var planerat.


Skam den som ger sig och efter betydligt mindre tid och bankande blev ännu en släktklenod något annat än vad den var tänkt för. Den här blev faktiskt rund.


Det här med gamla bestick var kul. Har en annan gaffel på gång och den första blev hur blank som helst efter ett par timmar i en poleringstrumlare. Måste ta en ny bild av den vid tillfälle. Nu återstår då att själv skaffa all utrustning som behövs om jag ska kunna fortsätta här hemma. En mellanstor investering med andra ord. Och så får jag börja trängas med maken i pannrummet eller garaget. Skulle vara lite väl häftigt att röja runt med gasbrännare i pysselrummet. Han har förresten redan uppfunnit och byggt en sked-böjare åt mig! Ska ta en bild på den också bara jag kommer igång.
Avslutar nu för denna gång med ett födelsedagskort till en jägare.



Tack å Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar